Thursday, June 27, 2013

Lõpp

Kahjuks on aeg nüüd nii kaugel, et kirjutan oma viimast blogi sissekannet siit Rootsimaalt, Piteåst. Terve juuni, viimane nädal ning rääkimata viimastest päevadest on möödunud müstilise kiirusega minu jaoks. Igatahes teen nüüd otsa lahti sealt kus viimati pooleli jäin.

Peale imelist lõpetamise nädalat oli mul siis umbes nädalalane puhkus. Peale seda (15.juuni-19.juuni) läksin siis koos oma organisatsiooniga Lapimaa reisile. Reis oli vabatahtlik ning maksma pidi ise. Kokku oli meid 35 vahetusõpilast (nagu mainisin ei tulnud kõik eelnevalt mainitud põhjustel). 3 õpilast oli ka Norra YFUst.

Olin mõelnud, et pole kunagi suvisel ajal Lapis käinud, sellepärast mõtlesingi minna. Lisamärkusena ütlen, et kaasas oli ka minu hostõde. Igatahes reis hakkas siis pihta Älvsby rongijaamast, sealt samast kust ma ka Stockholmi läksin. Seekord siis sõitsime aga vastupidises suunas ehk põhja poole. Kuna oli rong väljus vara hommikul, sai rongis natukene ka magatud ning reis Björklidenisse ehk meie sihtkohta läks märkamatult ruttu. Kuskil 5 tunni pärast olimegi oma ööbimiskohas. See asub siis täitsa põhjas, Norra piirist kuskilt 50km kaugusel. Arusaadaval põhjusel on koha nimi Björkliden. Nimelt kasvasid nii põhjas vaid väikest mõõtu kased ning björk on rootsi keeles kask.

Kuna paljud olid tulnud rongiga Stockholmist ning isegi veel rohkem lõunast, siis esimene päev oligi ainult puhkuseks ja lebotamiseks.
Järgmiseks päevaks oli meil plaanitud matk seal mägedes. Bussiga sõitsime hommikul kuskil 10km eemale ööbimiskohast ning sealt päeva lõpuks siis üle mägede tagasi hotelli. Hotell muuseas asus ise ka siis pooleldi nõlva peal. 
Igatahes oli see päev üks lahedamaid sellel reisil, ma polnud kunagi varem niimoodi n.ö matkamas käinud. Kokku võttis siis see aega kuskil 7-8 tundi. Päris äge oli see ka, et kohati oli veel lund järgi. See oli selline wow effekt. 
Ülejäänud päevadel oli rahulikum, käisime seal lähedal asuvates muuseumites ning ühel päeval sõitsime rongiga veel edasi, lõpppeatusesse milleks oli Norra linn Narvik. Seal sõitsime liftiga ülesse ühte mäkke kust avanes suurepärane vaade linnale ja mäestikule mis seda piirkonda ümbritses. Peale seda oli paar tundi vaba aega ning siis bussiga Rootsi ja hotelli tagasi.

Reisi viimasel päeval sõitsime rongiga tagasi lõuna poole natukene, Rootsi linna nimega Kiruna. See on siis Rootsi kõige põhjapoolsem linn ning väidetavalt ka maailma üks suuremaid valdu ( valdlinn nimega Kiruna ). Seal külastasime rauamaagi kaevandust mis on Põhjamaades vist suurim kaevandus. Ilmselt annab kaevandus arvestatava osa töökohtadest seal kandis. Igatahes ekskursioon oli äge, sõitsime bussiga 1300m maapinnast allapoole. Ja see liiklus mis seal maa all oli, andis aimu kui suure maaaluse kompleksiga oli tegu. Ma täpseid arve ei mäleta, aga ühe seiga jätsin meelde. Nimelt teenib see kaevandus kasumit 3 miljonit rootsi krooni TUNNIS. ( 100SEKi on siis kuskil 12€) 

Peale reisi sai siis paar päeva puhata ning käes oli Midsommar ( 21.juuni ). Nagu nimigi ütleb, tähistavad rootslased sellega kesksuve. Kuigi kalendriliselt see nii pole aga see selleks. Ka igati tore üritus, meil oli siis selleks õhtuks siin kodus ka pidu planeeritud. Midsommar ja minu n.ö äraminekupidu. 
Nüüd viimased päevad olen sõpru veel viimast korda näinud ja niisama väljas käinud, ühesõnaga viimast võtnud siit Rootsist. 

Täna ja eile olen enamjaolt ainult pakkinud.. See on hämmastav kui palju asju mul on siia tekkinud. Õnneks on aga nii, et võin rahulikult talveasjad ja osad riided siia jätta, plaanime perega augustis autoga siia tulla. Siis saab kõik kaasa võetud. 

Igatahes jah, kahju on pakkida. Kui tsiteerida ühte netis nähtud pilti siis kuidas pakkida aastaga tekkinud elu vaid ühte kohvrisse?!

Leian, et olen õppinud selle aastaga väga palju. Mul on super hea meel, et ma siia sain tulla. Sellest tulenevalt  tahaksin tänada suurelt oma perekonda ja sõpru kes on mulle teoks olnud nii rasketel kui ka headel hetkedel! Lisaks sellele loomulikult tänu ka YFU'le ning inimstele kes võimaldasid mulle seda aastat!

Ma ei ole kindel kui paljud seda blogi loevad, kuid loomulikult aitäh ka teile!

PS! Koju peaksin ma jõudma 3. või 4. juulil. Homme lendan ma Berliini kus on aastalõpuseminar nimega YES! Sealt hakkame 2ndal juulil Eesti poole sõitma. Teadmiseks siis.

Siit tuleb siis viimane pildiseeria, päikest! 



Björklideni rongijaam


Kohal Björklidenis


Vaade hotellist


Prantsuse sõbra Louis'ga


Vaade


Hotell







Matkamine


Esimene lumi tuli vastu 600m üle merepinna





Panoraamvaade


Parim pilt vist mis ma oma fööniga teinud olen:D


Nagu näha, lumine


jou





Pidime ületama ka ühe jõe


Sildist tehtud pilt siis, eesti keelde tõlgituna: Rootsi variant Alpidest (alpernatiiv)


Hotellis pinksi nats


Lauraga, ta on pärit Belgiast :)



See on Narvikis, Norras siis. Liftiga parasjagu ülesse


Vaade Narvikile





Tagasi Rootsis ja hotelli juures, pilt on tehtud kuskil 23:40


Kirunas kaevandusse sissesõites


Kaevanduses


Sellised traktorid siis seal maaall


Mingi vana pilt kaevanduses


Midsommari mingi kaunistus, nimi ei tule meelde praegu


Grill


Aitäh Rootsi! Tack Sverige!




No comments:

Post a Comment